Julfilmsbeställning

Jag såg att jag fått mitt första studiemedel igår, så jag gjorde naturligtvis det enda rätta och beställde hem en massa filmer... ;)
 
Det blev fyra filmer från discshop och tre julkalendrar (i ett set) samt en film från ginza. Allt detta for the low low price of 314 riksdaler. Hur sjukt är inte det? Skapligt fyndat! Det skulle egentligen ha kostat mer, men jag hittade fraktfritt-koder till både discshop och ginza + en 30kr-rabattkod till discshop. Lovely!
 
 
"The Preacher's Wife" är min absoluta favoritjulfilm of all times, så den var ju given. Har den bara inspelad på vhs annars, så det ska bli skönt att slippa spola förbi varje reklampaus, haha. "Ensam hemma" har jag faktiskt bara sett någon enstaka gång, är inte uppväxt med den på samma sätt som många andra verkar vara. Blev därför sugen att se den igen nu. "Medan du sov" brukade jag se med mamma när jag var yngre, men det var många år sedan nu. Tror vi tappat bort vhs-bandet som filmen är på, så det är väl på tiden att jag införskaffar den i dvd-format. "I Saw Mommy Kissing Santa Claus" har jag ännu inte sett, men Sprouse-tvillingarna och Henry Spencer från min favoritserie Psych är med i den, så den borde ju vara flawless. Sen har jag länge velat införskaffa både "Sunes jul" och "LasseMajas Detektivbyrå" på dvd, så när jag såg att ett set med dessa två (+ "Håkan Bråkan"-kalendern som jag gärna kunde varit utan) fanns att köpa för ynka 99 spänn så var jag ju tvungen att köpa. Jag har faktiskt ännu inte sett hela "Elf" (jag vet, jag är en skam för mänskligheten, osv), såg början av den på tv i fjol men hann inte se hela. I år SKA jag se hela, och därmed basta. 
 
Det jobbiga är nu bara att jag inte har någon egen adress här i Västerås medan jag pluggar, så jag måste vänta tre veckor på att jag får känna och klämma på dom när jag kommer hem till byn igen. Fast det kanske är lika bra, på så sätt riskerar jag inte att bli frestad och titta på julfilmer allt för tidigt ;)
Postat av: Johanna - Mitt vinterland

Jag har alla de julkalendrarna, så himla bra! Håkan Bråkan och Sunes Jul är två av mina absoluta favoriter. Har även Ensam hemma, allihopa, jätte bra julfilm! :)

Svar: Oj, är Håkan Bråkan en favorit alltså? Har för mig att jag inte gillade den så värst när den gick, men nu när den är på väg hem till mig så kan jag ju lika gärna ge den en ny chans :) Minns att datorspelet var roligt dock, haha. Lasse-Maja är däremot en av mina favoritkalendrar ever, och Sunes jul ÄR min favoritkalender någonsin. :)
Hanna Ståhl

2012-09-23 @ 14:17:52
URL: http://mittvinterland.blo.gg
Postat av: Julbloggen - Christmas Dreams

Jaa, jag älskar supernatural!! Dom är grymt härliga, dom grabbarna :D

Jag har faktiskt bara sett 2 av filmerna ovan, så nu fick jag lite tips här :D

Svar: Jaa, i alla fall de första 3-4 säsongerna innan det började spåra, har inte orkat se färdigt säsong 6 än och då fick jag ändå tvinga mig igenom femte säsongen, haha.
Ja men precis, bara till att shoppa ;)
Hanna Ståhl

2012-09-24 @ 19:46:55
URL: http://christmasdreams.webblogg.se
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Åhh så underbart med lite nytt i filmhyllan! :)

Svar: Ja men precis! Synd att jag måste vänta drygt två veckor på att få komma hem och se dom bara, haha.
Hanna Ståhl

2012-09-25 @ 09:46:27
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Postat av: Sanna Lindgren

Elf är ju bara SÅ bra! Jag fick nyss hem den jag med :)

2012-10-16 @ 13:20:46
URL: http://sannaschristmas.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0