Julfrågor #1

Längtar du efter julen? 
Ja. Tyvärr. Det är på tok för tidigt egentligen, men eftersom det knappt varit någon sommar i år så kan jag ju inte låta bli att längta efter julmys. Längtar dock INTE efter den svenska superkylan och snön som aldrig försvinner. Usch!

Har du något speciellt minne från förra julen? 
Kommer inte på nåt särskilt just nu... Minns att jag kämpade med mitt pepparkakshus och blev till slut nöjd trots brännskador och vredesutbrott. Och att jag och mamma plöjde hela "Håll huvudet kallt" på typ två dar. Gud, vad jag älskar den kalendern! Det var supermysigt. 

Testade du något nytt recept förra julen? 
Hmm... Jag tror inte det! Jag bakade nog inte så mycket i julas. Dock testade mamma ett nytt lussebullsrecept som blev om möjligt ÄNNU godare än vanligt. Levde helt ärligt på lussebullar hela november-december. Var nämligen arbetslös och orkade aldrig laga riktigt mat, så jag tinade några lussebullar till frukost, några till lunch (ibland) och några till kvällsfika. Otroligt att jag själv inte såg ut som en lussebulle vid årets slut.

Har du börjat fundera på julklappar? 
Ja, faktiskt! Tror jag har kommit på vad jag och syrran ska ge mamma och pappa, dock inte bestämt mig för vad jag ska ge syrran ännu. Hon brukar vara lättast att hitta på klappar till, men inte i år tydligen.

Skulle du kunna tänka dig att åka bort över julen?
Aldrig i livet.

Skulle du kunna tänka dig att istället för julklappar resa bort efter julen?
Nej!

Vilka är dina förväntningar på årets julkalender?
Har tittat på trailern och den ser ju väldigt välgjord ut och flera av de gamla karaktärerna är ju med, så dom skämmer nog inte ut sig med den kalendern i alla fall. Jag ska ge den en chans... Men jag vet inte, jag är ändå lite småskeptisk. Mycket hänger på hur bra barnskådisarna är. Känns replikerna för krystade och inlästa vettekatten om jag kommer orka titta särskilt länge. Dessutom är jag inte en sån där som tycker MpG är VÄRLDENS BÄSTA JULKALENDER GENOM TIDERNA. Den är bra och man blir nostalgisk av den, men SÅ fantastisk är den faktiskt inte. Finns flera bättre kalendrar jag hellre ser om jularna. Sådeså. 

När kommer du att dricka säsongens första glögg?
Ganska snart efter att de börjar dyka upp i affärerna, antar jag. Tycker dock inte så jättemycket om köpglögg... De första två klunkarna är himmelska, sen blir det för starkt. Därför brukar jag koka egen glögg av någon god saft och glöggkryddor. Då kan man späda ut saften lite så glöggen inte blir så stark! Supersmarrigt. Blev fantastiskt sugen på svartvinbärsglögg nu. Typiskt.
 
(Lånat listan härifrån)
Postat av: Johanna - Mitt vinterland

Jo efter Halloween är nog bäst egentligen, men långt som sagt ;)

Tack så mycket för tipsen! "Håll huvudet kallt" vill jag gärna se, har inte gjort det.. Var bara 1 år när den gick på TV och har inte haft någon möjlighet att se den efter det :) "Sunes jul" är en av mina favoriter också, den är så bra!

Tack för länken också :)

Svar: Jaa, den är fantastisk! Jag var bara två år jag med, så jag minns inte särskilt mycket från när den gick på tv ;) Dock var min mamma smart nog att spela in kalendern så jag har kunnat växa upp med den ändå! Så sjukt tacksam över det idag, haha. Se den!
Nemas problemas :)
Hanna Ståhl

2012-09-03 @ 15:12:19
URL: http://mittvinterland.blo.gg
Postat av: Lisas Vinterland

Och jag tycker Mysteriet på Greveholm är bäst i hela världen! Håller däremot precis med dig och har alltid känt så, det där med barnskådisarna.. är det krystat med repliker som känns konstlade hit och dit är det bara pinsamt att se!! Det skulle förstöra allt. Får hoppas dom är duktiga på det dom gör!

Sv: nae vad tråkigt :/ Hoppas du får se Måns ändå! Jag lovar att uppdatera efter konserten, blir alltid så ivrig att dela med mig när något juligt inträffat! Välkommen in i julbloggvärlden :)

2012-09-03 @ 18:29:46
URL: http://lisasvinterland.blogspot.com
Postat av: Maries strålande jul

Hej vad kul att du ville svara på frågorna som jag hittade på, kul att läsa dina svar. Såg att din länkning blivit fel: http://julen.gladers.net/#post319

Svar: Ojsan, nu är det fixat! :)
Hanna Ståhl

2012-09-05 @ 16:11:09
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Denise

Det är aldrig för tidigt att längta efter den underbara julen :)

Svar: Så rätt, så rätt :)
Hanna Ståhl

2012-09-10 @ 17:41:13

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0