Tipsigt - Julblomster

Hörni, innan alla loppisar stänger - passa på att köpa på er ett gäng glasvaser/skålar/glas/osv!
 
 
Förra helgen gjorde jag en brudbukett och fick lite blommor över som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med. Det var lite för få och för många sorters blommor för att få ihop en fin bukett, så jag klurade lite. Då kom jag på att mamma har samlat på sig masssssor av olika glasflaskor/burkar/vaser på loppisar genom åren. Många kostar bara några sketna kronor!
 
Tänk er något liknande detta som bordsdekoration till julbordet fast med t ex röda blommor och guldnålar. Superlätt, billigt (man behöver inte många blommor egentligen, köper man många kvistblomssorter så räcker en stjälk till flera småvaser) och effektfullt.
 
Är det något ni skulle våga er på?
Postat av: johanna

det var en jättesmart grejj ju! Jag köpte faktiskt in massa glasflaskor på loppis till mitt bröllop och gjorde samma slags dekorationer på bilden, tror det skulle passa perfekt på jul med :)

Svar: Perfa! :)
Hanna Ståhl

2013-08-19 @ 12:05:46
URL: http://arildsdottir.blogg.se
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Det där är så snyggt!

2013-08-19 @ 19:30:26
URL: http://tomtensdotter.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0