Årets pynt

Welcome to my crib ;)
 
Pyntade redan i måndags trots att folk envisas med om att det är "förbjudet" att pynta innan första advent. Men jag kände så här; det är snart december och jag har fortfarande noll julfeeling + att rummet ändå behövde städas pga BOMBNEDSLAG, så det är lika bra att pynta i samma veva som jag städar, annars lär det aldrig bli av. Och det var nog bra, för nu har jag faktiskt hunnit få lite jul-längt. Långt ifrån lika mycket som jag brukar ha, men det duger just nu. Har dock svårt att tro att jag kommer hinna/orka göra något peppishus eller plöja massa julfilmer i år fast jag var så bestämd i somras på att göra det. Jag är bara glad att jag redan hunnit titta på två hela julkalendrar (LasseMaja och Pelle, var några år sedan jag såg dom sist nu så det var på tiden) och ska se minst två till (Sunes jul och Håll huvudet kallt, som vanligt).
 
Anywho, här kommer lite bilder på årets julpynt! Ni får dock stå ut med fugly-ass mobilbilder...
 
 
Såg ett sånt bra jultips i Hus & Hem:s julnummer, nämligen att sätta häftstift i form av en gran (eller nåt annat) och trä garn runt. Jag tog det dock ett steg längre och spikade istället för att använda häftstift pga dum vägg, dessutom behöver ändå den där väggen målas om inom en snar framtid så det gör inget om jag spikar lite i den. Sån hopplös tapet, om jag bara mindes vad den hette så skulle jag avråda er från att köpa den! Hopplös att få upp, fula vita skarvar överallt och den tappar färg bara man typ petar på den. Och då var inget billigt skit från typ Ullared ens... Usch. Men granen blev fin i alla fall! Sen har jag bara ramat in ett fint scrapbooking-papper och hängt ovanför lampan.
 
1) Färdigklädd gran!
2) På mitt "skrivbord" (läs: avlastningsyta) finnes en fejk-amaryllis (fy dig, florist-Hanna...) i glasflaska, aromalampa till yankee candle-vaxkakorna, ukulele, lots of fina böcker/tidningar jag loppisfyndat (bl a "Snobben, Karl och julen"! Skrek lite när jag hittade den för en tia, ÄLSKAR Snobben och särskilt julavsnitten), spiderman-chokladkalender och lite annat smått och gott.
 
1) Myshörnan
2) Har ramat in och satt upp julpyntsbilder jag tog för några jular sedan
 
1) Vimpeln är på plats!
2) Min älskade lilla prylhörna som jag julat till med lite julgran, julkulor i koppen plus kaneldoftljus från yankee candle
 
Tänk, imorgon är det december! Gälet!
Må så gott!
Postat av: Schroeder

Har för mycket som händer i december för att kunna tänka på jul: Föräldrafritt i 11 dagar framöver. Tacokväll med Ellen och Mickis. Shopping i Stockholm sedan Russell Brand. Hobbit-premiär. Födelsedag. (Pappa ska köpa det blåa skåpet IKEA PS till mig i present. Jag vet detta för han frågade mig om julklappen på min lista som jag helst vill ha som ingen annan kommer köpa och jag ba "det blåa skåpet från IKEA" och han ba "ok" och sen var konversationen över. Älskar min pappa.)

Jag har bara sovit 1,5 timme inatt och är så äckligt trött men kan inte sova än pga var döhungrig när jag kom hem från jobbet 23:00 och nu sitter jag här och väntar på att kunna borsta tänderna och har ont i ryggen och ska jobba 13-17 imorgon.

Jag tror julkänslan kommer till dig och om det nu känns hopplöst tycker jag du kan fuska och se The Preacher's Wife pga världens sötaste unge och bästaste Denzel/Dudley.

2013-12-01 @ 00:32:33
Postat av: C

SÅ himla fint! Blir alldeles avis!

Svar: Åh, tack!! :)
Hanna Ståhl

2013-12-01 @ 23:27:29
URL: http://decemberljus.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0