Recension: Mary J. Blige - A Mary Christmas

 
Nu finns "A Mary Christmas" ute på Spotify! I alla fall för oss med premium, vet inte om det finns ute för alla ännu. Ska försöka knåpa ihop ett litet inlägg om mitt första intryck av skivan.
 
Ska inte sticka under stol med att jag hade rätt höga förväntningar, kvinnan har ju en galen guldstrupe och omslaget såg jättefint och vintrigt ut. Utförandet däremot. Mja, det är en helt okej julskiva. Inte alls dålig, men inte heller särskilt spännande. Den innehåller inga nyskriva låtar och valen av covers känns en smula gäsp. Eller är det bara jag som kommit till den punkten då jag bara kräks på alla versioner av "The Christmas Song" och "Have Yourself A Merry Little Christmas"?
 
Kan tycka skivan känns lite spretig, för jag tycker första halvan är jättetråkig; tråkiga låtval och tråkiga versioner av låtarna. Sen kommer "When you wish upon a star" och plötsligt blir skivan jättebra och jag gillar alla låtar efter den (förutom Noche de Paz). Grejen är dock också lite den att jag har redan massa favoritversioner av dessa låtar i min julplaylist som jag gillar bättre än Marys covers. Eftersom hon då inte har några egna låtar på den så får jag liksom ingen ny favorit, riktigt. Dock är detta bara första genomlyssningen så det kan ju ändras ju fler gånger jag hör låtarna.
 
Bästa spår: "When you wish upon a star", den enda versionen av denna låt jag kan komma på som (nästan) kan mäta sig med N*Syncs acapella-version.
Andra bra spår: "Mary did you know". Den var lite annorlunda arrangerade än vad jag är van att höra dem, så det var trevligt. "Do you hear what I hear" var också bra, lite lugnare än vad jag är van vid. Petit Papa Noël var också hemskt vacker, trots att jag inte förstod ett ord ;)
 
Slutbetyg: Det får bli 3/5, tack vare de bra låtarna mot slutet. Lägger in 5 av 12 låtar i min julplaylist, det är ju ändå ett rätt okej betyg.
 
Har ni lyssnat? Vilka låtar är bäst enligt er? osv.
Postat av: Axelina

Ska genast lyssna, har liksom du haft höga förväntningar på denna! :)

2013-10-16 @ 11:23:34
URL: http://ourchristmas.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0