Interfloras julinspiration 2014

I onsdags kväll var jag på Interfloras julinspiration med jobbet och lyssnade på floristen Per Benjamin! Det är tredje året i rad jag har fått turen att få följa med på dessa inspirationskvällar, det är så roligt!! Tänkte därför såklart bjussa på lite bilder därifrån.
 
"New England"-bordet gic främst i vitt, frostigt och ljusa trätoner.
Kärade ner mig i amaryllisarna med dekorerade stjälkar. Mums!
 
 Vackert!
 
"New York"-bordet var det lite mer moderna bordet där allt gick i svart, vinrött, mörklila, och såna murriga mystiska toner. Mitt absoluta favoritbord!!! SÅ läckert, ville ta med mig exakt allt hem och pynta hemmet med. 
 
 Mums för ögat! 
 
Vill knycka denna idé rakt av! Svart kruka, svarta julkulor, svartfärgad mossa, enbart taklökar
och så en superläcker orkidéklocka som pricken över i:t. Underbara!!!
 
"New Åre"-bordet var det mest traditionella och även det som tilltalade mig minst av de tre borden, även om det fanns massa fint där med förstås. Tokälskade granen!!! Överväger att skaffa en sån plastgran. Såg verklig och jättefin ut! Och att dekorera med blommor (i detta fall röda nejlikor) i vattenrör är ju bara för underbart. Hoppas jag har möjlighet att göra det i jul! Kruxet är väl att blommor är en färskvara och jag vill helst plocka fram granen redan till första advent... ;) Blir dyrt att byta blommor varje/varannan vecka. Så vi får se hur jag gör! 
 
Så, vilken stil var er favorit? Berätta! :)
Postat av: Lillie

Wow, vilka vackra bilder!

Svar: Åh tack!! ;)
Hanna Ståhl

2014-10-20 @ 14:51:41
URL: http://merjul.blogg.se
Postat av: Marlene

Jättekul att få se detta!

Svar: Kul att höra! :D
Hanna Ståhl

2014-10-20 @ 22:06:06

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0