Musiktips - Mindre kända julalbum #3

 
Detta album hittade jag av en slump på spotify i början av september i år. Föll pladask vid första lyssningen, vilken skön röst! Vilka arrangemang! Vilka låtar! Helt underbar skiva. Den innehåller både gamla klassiker (fast i nya, sköna arrangemang) och helt nyskrivna låtar och jsdhfbnsekjdk den är så sjukt bra. 
 
När jag precis hade hittat skivan och satt och lyssnade på den på repeat med hög volym, så satt jag samtidigt och letade mnya julfilmer att se i år. Hade hur många fönster uppe med olika filmer, och rätt som det var fastnade jag vid en film som verkade mysig, "The Heart of Christmas" hette den. Började läsa lite om vilka skådisar var med och märkte att bl.a. DJ från Huset Fullt var med. Sen läser jag "Matthew West" i rollistan. Jag bara "Hmm... Känner igen det namnet... Vänta lite - är det inte han jag lyssnar på just precis nu?", och visst var det det. Har ännu inte sett filmen, men eftersom att han har en liten roll i filmen, plus att filmen och skivan delar samma titel så gissar jag att filmen är fullproppad med låtar från skivan. Måste måste måste se den! Bara jag hittar nåt ställe man kan se den på, vilket tydligen inte var det lättaste...
 
Hur som helst, för mig får han gärna göra nya julskivor varje år, hans röst är verkligen som gjord för julmusik. 
 
Albumet hittar ni på HÄR på spotify, HÄR på iTunes och HÄR på cdon.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0