Recension: Brandon Heath - Christmas is here

 
En grej jag tycker om, är att snubbla över någon random julskiva och fastna totalt! Denna, t ex. Hade aldrig ens hört talas on Brandon Heath tidigare, men så hittade jag julskivan HÄR och fastnade direkt. Ni som följt min blogg ett tag bör vid det här laget är jag har är hemskt svag för julskivor som sjungs av män med vackra, lena röster. Inte så konstigt att denna blev en hit i min bok, med andra ord!
 
Är man ute efter en lättlyssnad skiva med låtar sjungna med en len och fin röst så bör man kolla in denna. Kanske särskilt denna säsong då det är så många wailande tjejer med starka pipor som släpper julalbum (Mary J. Blige, Kelly Clarkson och Leona Lewis). Alltid trevligt med lite omväxling!
 
Bästa spår: "Just a girl", så grymt vacker! Dessutom är det en nyskriven låt (Tror jag? Hittar ingen annan info när jag googlar, i alla fall). Fantastisk är den i alla fall.
Andra bra spår: "In the bleak midwinter", har inte fastnat för den låten förrän nu. Och "O little town of Betlehem"! "The day after thanksgiving", "Momma wouldn't lie to me" och "Silent night" var också trevliga.
 
Slutbetyg: Det blir 3,5/5 av mig!
Postat av: Yegane

Intresserad av länkbyte? Jag har en julblogg. Maila mig om det är intressant.

2013-11-07 @ 17:37:28

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0