MUSIKTIPS: Dave Barnes - A December To Remember

Ursäkta den dåliga blogguppdateringen de senaste veckorna. Som vanligt får jag skylla på jobb och annat! Dessutom har jag lyckats haffa en gästbloggar-plats hos bästa Seriedrottningen, så om ni råkar vara tv-serienördar (vilket jag ju förstås är) kan ni ju kika in dit om ni vill! Jag är "Gästbloggaren Hanna"!
 
Hur som helst: De som följt min blogg ett tag vet nog att jag ÄLSKAR Dave Barnes julskiva "Very Merry Christmas". Den är en av mina absolut bästa julskivor någonsin och ungefär den enda julskivan jag inte kan lyssna mig mätt på. I fjol släppte han ett nytt album, men det dök tyvärr inte upp på Spotify och gick inte heller att hitta i svenska butiker, så det blev inte av att lyssna på det för mig. I år finns i alla fall låtarna att lyssna på på youtube puh! Dessutom är det Dave själv som lagt upp låtarna där, så det känns ju extra bra.
 
 
HÄR finns en spellista med alla låtarna.
 
Jag var lite skeptisk i början ifall denna skiva skulle kunna stå sig mot hans förra julskiva som var en sån fullpottare. Nu undrar jag mest hur jag kunde tvivla ens LITE. Den är ju helt fantastisk!! Så klart. Det borde jag väl ha begripit. SLÅR förra skivan gör den kanske inte, men den är klart där och nosar!
 
Vet inte var det är med Dave Barnes som gör att han är så vansinnigt bra på att just skriva egna jullåtar. Jag gillar flera av hans vanliga låtar också, men jag har inte allt fastnas för lika många av dom så som jag fastnat för hans jullåtar. Knepigt hur det kan bli!
 
Tyvärr finns ju mina två tröttaste jullåtar just nu med på skivan, dvs "Have Yourself a Merry Little Christmas" och "White Christmas", men det gör inget. Jag orkar till och med lyssna på de två just för att han gjort så bra arr på låtarna! Han sjunger dem inte bara rakt upp och ner, liksom. Det ligger lite möda bakom varje låt! Älskar't!
 
Bästa spåret: Christmas Eve (!!!!) och This Christmas (Tror jag älskar varenda cover som finns av denna låt, så mysigt julgungig!)
Sämsta spåret: Have Yourself a Merry Little Christmas
Summa summarum: Kan säga så här - Jag blir upprörd när jag tänker på att så få svenskar upptäckt denna (och hans förra) julskiva. Lyssna! NU! Tack på förhand. ;)
Betyg: 

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0