Första lyssningen: Idina Menzel - Holiday Wishes

Nu börjar julskivorna trilla in! Eller ja, egentligen kommer inte denna trilla in i USA förrän den 14:e och i Sverige den 22:a (har jag för mig), men jag kunde inte låta bli att tjuvlyssna.... ;) 
 
 
Då jag älskat Idinas röst i många år så hade jag förstås sjukt höga förväntningar på denna skiva, men jag blev lite skeptisk när jag såg låtlistan. Nästan BARA uttjatade klassiker? Känns lite... oengagerat. Det är klart alllllla julskivor inte behöver innehålla nyskrivna låtar, men det finns väl MASSOR av andra roliga jullåtar att göra covers av än "Have Yourself A Merry Little Christmas", "White Christmas" och "The Christmas Song". Men självklart tänkte jag ge skivan en chans ändå!
 
Och hur grym är hon inte? Man bara myser så fort man hör första tonen pga sån behaglig röst. Sen förstår jag nog varför hon nästan bara har gamla klassiker på skivan, för hennes musikalröst passade inte alls i "All I Want For Christmas". Den är väl för typ... poppig eller nåt, haha. 
 
Men det är också nog den enda låten av alla tolv som jag inte kommer lägga in i julplaylisten. Annars gillar jag nog mer eller mindre alla. 
 
Bästa spåret: Do You Hear What I Hear
Sämsta spåret: All I Want For Christmas
Summa summarum: Bra och lättlyssnat, men långt ifrån det bästa jag hört.
Betyg: 

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0