Musiktips - Mindre kända julalbum #1

Genom åren har jag lyckats hitta några rejäla guldklimpar i julskiveväg som jag är osäker på om särskilt många ens vet om att de existerar. Därför tänker jag nu ta på mig rollen som julmusiksmissionär och tipsa om några bra album  man bara inte får missa!
 
 
För några år sedan hittade jag av en slump detta album på spotify. Jag letade efter covers på "Where are you christmas?" från Grinchen, men hittade inga roliga versioner. Sen lyckades jag hitta Anthony Evans version och blev såld! Sen dess har jag alltid lyssnar på denna skiva om jularna. 
 
Skivan innehåller både klassiker som t ex "O holy night" och "Have yourself a merry little christmas", men även nyare låtar som det är svårt att hitta bra covers på, som just "Where are you christmas" och även "Do you hear what I hear" och "What christmas means". Superbra blandning och låtarna är så bra arrade, det liksom så välgjort! Inget stå-och-sjunga-rakt-upp-och-ner här, inte. Som pricken över i:et han har en så galet leeeen och behaglig röst att öronen bara jublar. 
 
Albumet hittar ni på HÄR på spotify och HÄR på iTunes.
Postat av: Julbloggen - Christmas Dreams

Gud vad jag längtar till att lyssna på julmusik! Men där håller jag i mig.. 1:a december eller första advent är det som gäller! Får gå tillbaka till alla tips man hittar :)

Svar: Haha, duktigt att hålla sig ända till första advent! Hade jag aldrig klarat ;)
Hanna Ståhl

2012-10-22 @ 16:06:48
URL: http://christmasdreams.webblogg.se
Postat av: Axelina

Åh tack för tipset! Sitter och lyssnar nu, jättebra!! Älskar att få julmusiktips!

Svar: Åh, vad kul att du också gillade skivan! :D
Hanna Ståhl

2012-10-22 @ 18:17:57
URL: http://ourchristmas.blogg.se
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Detta måste jag kolla in på en gång! :)

Svar: Låter som ett bra val ;)
Hanna Ståhl

2012-10-24 @ 13:39:22
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Svar: Det var verkligen ett superbra tips! Har lyssnat på hans album flera gånger redan!

Svar: Åh, vad roligt att höra! :D
Hanna Ståhl

2012-10-25 @ 21:46:06
URL: http://emelieschristmas.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0