Musiktips - Mindre kända julalbum #2

 
Jag minns precis när jag hittade det här albumet på spotify. Det var natten till julafton 2010 när jag klädde granen. Lite i sista minuten att hitta en sån här fantastisk julskiva, stackars jag var ju tuvngen att vänta nästan ett helt år innan det var dags att börja lyssna igen, haha. Men eftersom att jag hittade skivan lagom till granpyntandet, så tycker jag det alltid känns lite extra juligt att lyssna på den här skivan. Jag liksom förknippar hans version av t ex "All I want for christmas is you" med att klä granen i vitt och turkost inne i tv-rummet.
 
Dave Barnes har en väldigt egen röst, man hör liksom på en gång att det är han som sjunger och ingen annan. Samtidigt är den så sjukt behagligt att lyssna på, behagliga röster är alltid ett superplus i min bok när jag lyssnar på julmusik. Det blir så himla mycket mysigare då! Tycker om låtarna, det väldigt få "vanliga" låtar, skönt med något nytt ibland. Nog för att jag älskar t ex "Have yourself a merry little christmas", men jag har redan minst åtta olika versioner av den i min julplaylist, nån måtta får det väl ändå vara ;)
 
Kan inte ens välja någon eller några favoritlåtar på skivan för exakt hela skivan är underbar, från början till slut. Perfekt julpysselmysik!
 
Albumet hittar ni på HÄR på spotify, HÄR på iTunes och HÄR på cdon.
Postat av: Julbloggen - Min Vintersaga

Denna ska jag skriva upp! :) Börjar lyssna till advent!

Svar: Åh, lyllo dig som kan hålla dig så länge, haha! Men ja, skriv upp den! Alla nyskrivna låtar är supermysiga, uppskattar dom särskilt nu när jag lyssnat mig less på de flesta av de gamla vanliga låtarna (typ The christmas song, Have yourself a merry little christmas, osv), hehe. Skönt med nåt som bryter av då, men som fortfarande ger en julkänslor :)
Hanna Ståhl

2012-10-29 @ 12:31:16
URL: http://minvintersaga.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0