Nya julalbum 2012 #2

Nu har det börjat ramla in några fler julskivenyheter! Har bl a hittat två svenska släpp nu som jag är supernyfiken på.
 
 
Sanna Nielsen ska tydligen släppa en egen julskiva på svenska 21 november. Låter sjukt lovande! Nu är jag t ex inne i en period då jag lyssnar väldigt mycket på "Himmel på jord" som hon sjunger solo på den svenska Sonja/Shirley/Sanna-skivan. Så fin! Hittar ingen fullständig låtlista, men av artiklar att döma så ska skivan innehålla både klassiker som "O helga natt", "Jul, jul, strålande jul", "Little drummer boy", "Stilla natt", någon nyskriven låt, plus en cover av Kents "Utan dina andetag"? Det senare var väldigt otippat, minst sagt. Inte särskilt juligt, kanske. Men fint ändå, tror hon kan göra en bra version av den.
 
Sedan ska även Samel Ljungblahd släppa en julskiva tillsammans med Ole Börud! Soooo excited! Älskar Samuel Ljungblahd, har sjukt höga förväntningar på denna skiva. Tydligen ska "I pray on christmas" vara en av låtarna på skivan. Älskar både Måns version av den som han sjunger med Björn Skifs och Dave Barnes version, så en tredje skadar ju inte ;)
 
Summa summarum: Det bådar gott.
Postat av: Jessica

Åh, bra tips! Sanna-skivan låter som en bra julklapp till min mamma =)

2012-10-05 @ 20:17:16
URL: http://julilaloland.blogspot.com
Postat av: Madeleine W

Skivan med Sanna måste jag lyssna på! Förhoppningsvis kommer den finnas på Spotify så man kan provlyssna lite. Hoppas att den är lika bra som de skivorna hon gjort med Sonja och Shirley för de har blivit favoriter hör hemma. Tack för tipset! =)

2012-10-06 @ 00:54:45
URL: http://Minvitajul.blogspot.com
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Sanna's skiva låter lovande :)

2012-10-10 @ 10:15:05
URL: http://emelieschristmas.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0