Årets julkonserter

Okej, exakt VAD har jag gjort i mitt tidigare liv för att förtjäna att missa alla bra julkonserter i år? Ifjol surade jag över att det inte fanns någon julkonsert med Måns att gå på. I november kommer han till Bollnäs av alla ställen och ska tydligen ha en superpampig konsert i Höghammarhallen. Jublade av lycka när jag läste detta, jag är ju helt förälskad i hans julskiva (och en aning i honom också, men det är en annan femma). Men var befinner jag mig detta datum? Jo, på skolan i Västerås. Åker inte hem till byn på praktik förrän 7 december. WHY GOD, WHY?
 
Kikade därför om det skulle bli någon annan rolig julkonsert i Bollnäs som jag kunde gå på istället. Hittade en med Magnus Carlsson, tänkte "jovars, varför inte?". Sen läste jag att den är den 3 december...
 
Sen fanns det ungefär en till och den är jag däremot hemma till. Dock var detta "Elvis Christmas". En Henrik Åberg som imiterar Elvis och sjunger jullåtar var inte riktigt vad jag hade i åtanke...
 
Om jag har riktigt flyt så kanske jag lyckas övertala mamma att se "Stjärnjul" med mig i Philadelphiakyrkan i Stockholm dock. De har nämligen genrep 7 december och "riktig" show den 8:e, passar ju perfa! Men som sagt, då ska jag ha rejält med flyt. Men drömma kan man väl få göra. Hittade detta klipp från förra årets konsert där Daniel Lindström (Älskar hans röst!) sjunger Christmas baby please come home (Min favoritjullåt!) i Michael Bublés version (Min favoritversion av låten!) tillsammans med en maffig kör (Älskar maffiga körer! Aaah!). Dessutom har showen 20-årsjubileum i år så antagligen kommer årets show bli ännu maffigare. Vill se!
 
Lyssna och njut!
  
 
Kommer ni gå på några julkonserter i år? Vilka? Vill drunkna i tips!
Postat av: JB - fotografi

- Tror också att den kommer vara ganska poppig.

2012-09-05 @ 21:17:39
URL: http://jojjjjohs.se
Postat av: Thereses jul

sv: Det bästa är att bilden inte alls gör den rättvisa! Den måste nästans ses i verkligheten, för där är den s-å mycket finare!

2012-09-06 @ 10:53:39
URL: http://theresesjul.blogspot.se
Postat av: Maries strålande jul

Ev ska jag se Sanna i år, får se ifall jag får med mig någon.

2012-09-08 @ 16:47:20
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Stockholmsjul

Jag vill gärna gå på någon, men vet inte vilken! Mest sugen är jag nog på att gå på Lucia konserten i globen...

Svar: Ååååh, det skulle jag också vilja gå på någon gång! Verkar tokmaffigt!
Hanna Ståhl

2012-09-10 @ 10:11:42
URL: http://stockholmsjul.blogg.se
Postat av: Christmas Dreams (Lisas Vinterland)

Synd att du missar Måns! Jag längtar till jag får se han i Luleå! Hoppas du hittar nått skoj att gå på iafl. Jag är även sugen på en luciakonsert :) Det är lika bra som en julkonsert, nästan!

Svar: Ja, så himla surt! Såg dock nu att han kommer till Västerås också, så jag har fortfarande möjlighet att gå, MEN biljetterna kostar 580 (!!!!!) kronor och jag känner ingen i Västerås så vettekatten om jag hinner lära känna någon innan konserten blir :) Haha. Aja, det löser sig väl.
Ja, men precis! En luciakonsert skulle jag också vilja gå på. Dock är jag hemma i byn igen vid lucia och här finns inga fancy luciakonserter, skulle ha varit om jag bott kvar i Västerås runt den 13:e isåfall :) Där finns det säkert nåt sånt.
Hanna Ståhl

2012-09-10 @ 12:49:57
URL: http://christmasdreams.webblogg.se
Postat av: This christmas

min mammas konsert med straussorkesten på berwaldhallen i sthlm ser JAG fram emot, deras konserter o skivor är alltid underbara! antingen kmr jag sitta i publiken, eller mysa backstage med systern, så kan man åtminstone se konserten på teve :)

Svar: Åh, det låter sjukt maffigt! Kanske får kika på tvn då när det är dags :)
Hanna Ståhl

2012-09-11 @ 14:54:04
URL: http://www.thischristmas.blogg.se
Postat av: This christmas

SV; håller med dig, gilmore girls spårar lite de sista säsongerna... men älskar serien ändå haha. man får försöka kommaa ihåg, när man ser de sista säsongerna, hur mysig den var i början! hehe <3

Parenthood följer jag slaviskt. så lycklig, för säsong 4 ska ju kicka igång inatt (HOPPAS JAG innerligt iaf)... ber för att startdatumet stämmer!

Svar: Haha ja, man får tänka så ;) Var så längesen jag såg säsong 5-7 nu, måste göra det innan julsjukan tar över helt!
Jo, det är inatt det börjar igen! Jag längtar som en idioooooot! I väntan på alla seriestarter har jag börjat titta på "American Dreams", en serie från 2002 som utspelar sig på 60-talet. Superbra är den hittills, och det roliga är att Haddie i Parenthood spelar Patty i American Dreams! Lite jobbigt med de snarlika namnen bara, haha. Annars kan jag rekommendera den serien också, har dock bara sett tre avsnitt själv hittills så man vet ju aldrig, det kan ju spåra... Men jag har läst att Milo Ventimiglia (dvs Jess i Gilmore) var med i 11 avsnitt i säsong 3 av AD, så det ser jag ju fram emot om inte annat ;)
Hanna Ståhl

2012-09-11 @ 15:12:11
URL: http://www.thischristmas.blogg.se
Postat av: Emelie - Jul i Tomteverkstan

sv: Tack så jättejättemycket Hanna! Gud vad glad jag blir av så fina ord, tack! :) Haha ja det är alltid mysigt att ha en balkong att fixa och dona med, speciellt om man är så inredningstokig som jag är ;) det blir som ett extrarum :)

Åh du... jag är också kär i måns men det säger jag inte högt när min sambo är i närheten haha ;)

Svar: Haha jag förstår dig, jag är också inredningsnörd! Gillar ca alla inredningsstilar som finns, så mitt framtida hus kommer ju bli skapligt schizofrent ;) Det sura är att jag kommer bo i en möblerad andrahandslägenhet ett år framöver nu så det kommer bli svårt att inreda särskilt personligt... Dock kommer jag plugga till florist, vilket innebär att jag kommer läsa någon inredningskurs, så det kanske väger upp då ;)
Hahah! ;)
Hanna Ståhl

2012-09-11 @ 22:25:54
URL: http://julitomteverkstan.blogg.se
Postat av: Johanna - Mitt vinterland

Ja jag tycker att den är ganska bra, kollar inte så ofta dock :)

Hehe ja :) Tycker också Zack & Cody är mycket bra.

2012-09-11 @ 22:39:53
URL: http://mittvinterland.blo.gg
Postat av: Johanna - Mitt vinterland

Tack, vad kul att du gillar't! :)

2012-09-14 @ 17:31:23
URL: http://mittvinterland.blo.gg

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0