Uh-uh

Jag brukar vara tidig med att slinka in i julplaylisten och smyglyssna lite innan den riktiga julfebern infinner sig, men i år måste det varit något slags rekord. Brukar ju kunna hålla mig till slutet av augusti/börjar av september. Men nähepp, här satt jag i förrgår och lyssnade på Dave Barnes julskiva...
 
 
Kunde ju inte låta bli, det är ju bland de bästa julalbum som finns! Och jag började sakna "Family tree" från den skivan redan i början av sommaren så det är ju ett mirakel att jag orkade vänta med att lyssna tills nu... ;)
 
Men nu måste jag nog försöka hålla mig lite, tyckte jag började i lagom tid med jullyssnandet ifjol och då hann jag ändå lyssna sönder i princip hela julplaylisten. Det var ju mindre lyckat, kanske.
 
Hur som helst så är jag i alla fall relativt säker på att jag kommer jobba i blomsterbutik över julen (har precis gått klart min floristutbildning!), så jag lär ju troligen blogga en del därifrån. Sen är det väl dags att börja ta tag i julkortsskapandet snart om jag ska hinna skrapa ihop några innan det är dags att skicka dom ;) Så förhoppningsvis hörs vi rätt snart igen!
 
Må så gott!
Postat av: Johanna - Mitt vinterland

sv: Jag gillade Håll huvet kallt jätte mycket, den var mycket bättre än vad jag vågat hoppas på! Håller absolut med dig om att den är söt och julig. Älskar julkalendrar som har ett riktigt julfirande i sista avsnittet, och det hade denna. Gillar även början när Viveca Lärn sitter och pratar :)

Svar: Åh, vad kul att du gillade den! Det måste vara den mest underskattade julkalendern någonsin, så galet att så få minns den eller ens sett den.
Hanna Ståhl

2013-08-09 @ 18:42:56
URL: http://mittvinterland.blo.gg
Postat av: Wladimir Aristegui

Jag gillar den skivan också, grym bra. Jag försöker hålla mig från jullåtarna fram till oktober, får se hur jag lyckas i år. Ang. Playlist så kommer jag att lägga ut några spotify listor på julbloggen.

Svar: Den är fantastisk! Vill också helst vänta med julsjukan tills oktober eller ännu senare, men det brukar inte gå nåt vidare... Vips så sitter jag där så fort det börjar bli lite kallt ute och spelar julplaylisten på shuffle på högsta volym. Farligt, det där.
Hanna Ståhl

2013-08-10 @ 17:09:54
URL: http://xmasfreak.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0