Stockholmstips?

Jag och lillasyster ska till Stockholm i november och jag håller på att knåpa ihop en lista på butiker vi ska leta rätt på.
 
Grejen är den att jag bara varit i Stockholm på sommaren eller våren, så jag har noll koll på var man hittar de bästa julpynten eller det bästa julmyset. Någon som har några bra tips?

Har redan gjort en rätt så superlång lista på butiker som vi (eller åtminstone jag) vill besöka, men jag har insett jag jag har sämst koll på mat- och fikaställen. Har någon något bra tips på sånt? Gärna julmysiga caféer och icke-svindyra matställen ;)
 
Hur som helst så verkar vi åka dit för tidigt för att något juligt ska vara i ordning på typ Grönan eller Skansen... Synd! Men rätta mig gärna om jag har fel :)
Postat av: Jessica

Kolla om de öppnat julmarkanden i gamla stan - om de har det så är den given tycker jag. Liten, men supermysig.
En affär är ju annars: Syster Lycklig, de har fina julsaker och NK och åhlenś city brukar vara fint julpyntat. Men ni är nog för tidiga för nk:s julfönster tyvärr.

Svar: Tack för tipsen!! Dock synd att jag missar en del "klassiker", men då vi åker dit för en konsert så är det inte mycket man kan göra åt datumen ;)
Hanna Ståhl

2014-10-05 @ 11:03:02
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Postat av: Monica

Va mysigt!
Jag håller med Jessica, kolla efter julmarknaden i gamla stan. I närheten där finns en mysig restaurang som heter Kryp in.
Syster lycklig kan du även kolla in på nätet. :)

Svar: Tack! Ska absolut kolla upp den restaurangen :)
Hanna Ståhl

2014-10-05 @ 11:41:18
URL: http://tonkansjul.blogg.se
Postat av: Jessica

Stortorgets julmarknad i gamla stan öppnar den 22 november. Jag vet inte varifrån ni åker och hur, men om ni åker söderifrån med bil och passerar Södertäljetrakten på vägen så finns en mysig julmarknad på Taxinge slott som brukar öppna tidigare i november.
Många gamla klassiska caféer verkar hålla hårdare på att inte servera tex lussekatter före advent, jag vet inte hur det är med Vetekatten. Det är hur som helst ett mysigt cafe i city som oavsett saffran ger mysstämning, och vi här behöver väl inte mer än mysig gammeldags miljö och lite kanel på kaffet för att komma i stämning;)
Hoppas ni får det fint!

Svar: Dessvärre åker vi långfärdsbuss från vår hemort direkt till centralen... Plus att vi kommer norrifrån ;) Just det, Sturekatten gillade jag när jag var där för några år sen! Satt visserligen ute då, men minns att det var mysigt där inne. Det ligger dock lite avsides från de ställen vi tänkt gå till, men absolut att vi måste dit om vi är i närheten :)
Tusen tack!!! :)
Hanna Ståhl

2014-10-05 @ 17:43:59
Postat av: Jessica

Sturekatten och vetekatten är två olika ställen, mysiga båda två. Men de kanske ligger avsides båda för er. Sturekatten ligger på Östermalm, medan vetekatten ligger i city:)

Svar: Precis, det var Sturekatten vi var på :) Vetekatten vet jag att jag gått förbi någon gång, men om det ligger i city så låter det ju nära och bra! :)
Hanna Ståhl

2014-10-07 @ 06:01:15

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0