Veckans julinköp, v.43

Haha, har gone crazy denna vecka, minst sagt!
 
 
I lördags var det 10% rabatt på ett helt köp på Åhléns, så då passade jag på att shoppa julgrejer! Dessutom hade jag en 50kr-rabattkupong som jag sparat till just julpyntsshoppingen! Sparade 123kr efter alla rabatter. Gött!! Köpte två glitterrenar, massor av julgranspynt och en adventsljusstake. Mycket nöjd! Nu saknas bara en gran ;)
 
Bublé-vinyl kom på posten igår också! Hade ju förbokat den :)
 
Julhandlade både imorse och i tisdags. Har sammanlagt köpt 4,5kg clementiner till mig själv... Oops! Men vad gör man inte när det är 10kr/kg ;) Testade även Saturnus pepparkaksglögg och gillade den, drack upp den (i stort sett helt själv) på ett dygn... Så idag köpte jag Lingon- och pepparkaksglögg och lusseglögg. Hoppas de är minst lika goda! 
 
Amelia-tidningen köpte mamma (pga hon ville komma åt Downton-skivan som följde med), men jag har lånat den + att jag fick Love Actually eftersom det redan finns två ex av den filmen i deras hushåll ;) Bara jag av mig, mamma och lillasyster som inte äger den på dvd. Men nu har vi en varsin! Haha.
 
Är inne på mitt andra paket pepparkaksdeg, hehe. Dessutom bakar jag säsongens första lussebullar as we speak. Måste passa på medans jag har tid och ork ;) 
 
Hur går det för er med julbestyren? Börjar baka eller shoppa?
 
Postat av: Victoria

Har köpt julklappar men inget julpynt än men ska till Ullared nästa vecka så jag har sparat min julshopping till dess. Brukar inte börja med julbakningen förrän vid advent men idag har jag faktiskt gjort en saffranskaka.

Svar: Mmmm smarrigt! :)
Hanna Ståhl

2014-10-25 @ 15:41:11
URL: http://victoriajul.blogg.se
Postat av: Camilla

Men så mysigt!:) Och vad avundsjuk jag blir på att det finns så mycket juligt i era affärer! I Umeå går det trögt för butiksägarna att lägga fram julpyntet..

Svar: Det är trögt i mindre butiker här också, det är mest matvarubutikerna och större kedjor som börjat på ännu. Fast nu när All Helgona är över tror jag att det kommer rassla till i de små butikerna med :)
Hanna Ståhl

2014-10-25 @ 23:25:45
URL: http://cixjul.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0